Všeobecné obchodné podmienky pre spotrebiteľov
1. Základné informácie
Prevádzkovateľ
• Guru Press s.r.o. (AIRFORCE.SK)
• Sídlo spoločnosti: Kollárova 2134/3, 903 01 Senec
• IČO: 47927712
• DIČ: 2024150304
• Zápis v obchodnom registri: Mestského súdu Bratislava III, vložka číslo 102520/B
• Email: info@airforce.sk
• Tel: +421909101338
• Bankové spojenie Fio banka, a.s., IBAN SK26 8330 0000 0025 0072 2578
Predávajúcim sa pre účely týchto VOP rozumie spoločnosť Guru Press s.r.o. ako je definovaná vyššie.
Kupujúcim podľa týchto VOP je fyzická osoba v postavení spotrebiteľa.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
1.1. Nákupom na www.airforce.sk uzatvárate so spoločnosťou Guru Press s.r.o. zmluvu. Tieto všeobecné obchodné podmienky (VOP) nám stanovujú obsah tejto zmluvy.
1.2. Vytvorením objednávky (napr. kliknutím na tlačidlo, ktorým objednávku dokončujete) sa pre vás tieto VOP stávajú záväzné. Súčasťou sú najmä Reklamačný poriadok a Podmienky ochrany osobných údajov.
2. Nákup prostredníctvom e-shopu
2.1. Nakúpiť môžete na adrese www.airforce.sk/shop alebo objednávkou na mailovú adresu info@airforce.sk.
2.2. Objednávka je vytvorená v okamihu kliknutia na tlačidlo určené k dokončeniu objednávky. Do tej doby môžete svoju objednávku v košíku ľubovoľne upravovať.
2.3. Zmluva je uzatvorená až v okamihu, kedy vám objednávku potvrdíme. Potvrdenie objednávky obdržíte na vami zvolenej e-mailovej adrese. Budú Vám zaslané tiež tieto VOP a Reklamačný poriadok.
2.4. Následná zmena objednávky je možná len po vzájomnej dohode, poprípade za podmienok stanovených zákonom alebo týmito VOP.
2.5. Objednávky cez e-shop www.airforce.sk je možné vytvárať nonstop.
2.6. V prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci (napr. výpadok elektriny) nezodpovedáme za nedodržanie prevádzkovej doby e-shopu.
2.7. Objednávať môžete aj za pomoci kontaktného formulára alebo emailu.
2.8. V prípade objednania cez e-mail je zmluva uzatvorená v momente doručenia potvrdenia objednávky na Váš e-mail.
2.9. Nedisponujeme kamennou predajňou, možný je len nákup na diaľku a platba na dobierku.
2.10. Spoločnosť Guru Press, s.r.o. si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, v prípade nákupu ktorýmkoľvek z ponúkaných spôsobov až do okamihu, kedy dôjde z Vašej strany k zaplateniu celej kúpnej ceny.
3. Možnosti doručenia tovaru
3.1. Tovar je zasielaný kuriérom GLS na dobierku.
3.2. Akonáhle dôjde k uzatvoreniu zmluvy, doručí vám AIRFORCE.SK vybraný tovar zvoleným spôsobom a Vašou povinnosťou je takéto doručenie umožniť a tovar prevziať. Po potvrdení objednávky, odovzdá AIRFORCE.SK tovar dopravcovi, ktorý zaistí jeho doručenie v uvedenom čase. Až do okamihu, kedy vám bude tovar doručený a odovzdaný, poprípade do okamihu, kedy odmietnete tovar prevziať, nesie nebezpečenstvo škody na tovare AIRFORCE.SK.
3.3. O predpokladanom čase a ďalších informáciách ohľadne doručenia budete informovaný prostredníctvom vašej uvedenej e-mailovej adresy. Predpokladaný čas doručenia sa môže zmeniť v závislosti na logistických možnostiach AIRFORCE.SK a partnerského dopravcu, o čom budete bezodkladne informovaný. V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému AIRFORCE.SK nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru.
3.4. Behom preberania tovaru by ste si mali skontrolovať, či vám bol naozaj doručený taký počet tovaru, aký ste si objednali. Ďalej by ste mali skontrolovať, či balík nie je už na pohlaď zničený, stlačený alebo inak zdeformovaný. Pokiaľ bude balík poškodený, máte právo neprevziať tovar, poprípade tovar prevziať a do preberacieho protokolu spoločne s prepravcom zaznamenať jeho stav. Takýto protokol následne spoločne s popisom vady zásielky tovaru odošlete e-mailom na adresu info@airforce.sk, poprípade tak môžete učiniť poštou na adresu spoločnosti, ktorú nájdete v úvode týchto VOP.
4. Reklamácie
4.1. Všetky podmienky a postupy v prípade reklamácie tovaru sa riadia Reklamačným poriadkom, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto VOP.
4.2. Pokiaľ zakúpený tovar predáte alebo darujete, musíte nás o tejto skutočnosti informovať Vy i nový vlastník. Pokiaľ tak neučiníte, budeme k vám, ako k pôvodnému kupujúcemu, pristupovať ako k vlastníkovi veci.
4.3. Tovar má vadu, ak nemá dojednané vlastnosti. Za vadu sa považuje aj plnenie spočívajúce v dodaní iného tovaru a tiež vada v dokladoch nevyhnutných pre užívanie tovaru. Vaše právo z vadného plnenia zakladá vada, ktorú má tovar pri prechode nebezpečenstva škody na vás ako kupujúceho, hoci sa prejaví až neskôr. Vaše právo založí aj neskôr vzniknutá vada, ktorú mohol AIRFORCE.SK spôsobiť porušením svojej povinnosti.
4.4. Právo z vadného plnenia vám neprináleží, pokiaľ ste pred prevzatím veci vedeli, že vec má vadu, alebo pokiaľ ste vadu sami spôsobili. Ak má vec vadu, sme z nej zaviazaní, a ak sa jedná o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, máte miesto práva na výmenu veci, právo na primeranú zľavu.
4.5. Ako kupujúci čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na veci tovar podľa možnosti prehliadnite a presvedčte sa o vlastnostiach a množstve dodaného tovaru. O prípadných zistených vadách a nedostatkoch ste nás povinný bez zbytočného odkladu informovať.
4.6. Nebezpečenstvo škody prechádza na vás ako kupujúceho prevzatím veci. Ten istý následok má, ak neprevezmete tovar, hoci sme Vám s nim umožnili nakladať.
4.7. Škoda na tovare, vzniknutá po prechode nebezpečenstva škody na Vás, nemá vplyv na vašu povinnosť zaplatiť kúpnu cenu. Kúpnu cenu nemusíte zaplatiť len v prípade ak škoda bola spôsobená našim porušením povinnosti.Vaším omeškaním s prevzatím tovaru nám vzniká právo tovar po predchádzajúcom upozornení vhodným spôsobom predať potom, čo sme Vám poskytli dodatočnú primeranú lehotu k prevzatiu.
Zodpovednosť predávajúceho
a) Zodpovedáme za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä zodpovedáme za to, že v dobe kedy prevezmete tovar: má vlastnosti, ktoré sme si dojednali; a ak chýba takéto dojednanie, že tovar má také vlastnosti, ktoré popisujeme my alebo výrobca, alebo ktoré očakávate s ohľadom na povahu tovaru a na základe nami alebo výrobcom vykonanej reklamy;
b) sa hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie uvádzame alebo, ku ktorému je tovar tohto druhu obvykle používaný;
c) je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti; a
d) vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
e) Ak sa prejaví vada v priebehu záručnej doby, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí.
f) Ste oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia, ak nie je uvedené inak, to sa však netýka:
I) tovaru predávaného za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná;
II) na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním;
III) pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí; alebo
IV) ak to vyplýva z povahy tovaru.
4.8. Ak je spoločne s tovarom poskytovaný aj darček, je možné uplatniť právo z vady do 24 mesiacov len pri predávanom tovare, ale nie pri darčeku poskytnutom spoločne s tovarom. Pri týchto darčekoch môžete uplatniť práva z vadného plnenia len do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
4.9. Ak sa vada vyskytne v uvedenej lehote a ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, máte právo:
a) na odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti tovaru, môžete požadovať len výmenu tejto súčasti; ak to nie je možné, môžete odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom k povahe vady neúmerné, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, máte právo na bezplatné odstránenie vady;
b) na odstránenie vady opravou tovaru;
c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
d) odstúpiť od zmluvy.
4.10. Ako kupujúci máte povinnosť nám oznámiť, aké právo ste si zvolili, a to pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôžete zmeniť bez nášho súhlasu; to neplatí, ak ste žiadali opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak neodstránime vady v primeranej lehote alebo ak Vám oznámime, že vady neodstránime, môžete požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môžete od zmluvy odstúpiť. Ak si nezvolíte svoje právo včas, máte práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy – viď nižšie. Ako spotrebiteľ máte právo na primeranú zľavu aj v prípade, že Vám nemôžeme dodať nový tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo tovar opraviť, ako aj v prípade, že nenapravíme tovar v primeranom čase, alebo že by vám zaistenie nápravy pôsobilo značné ťažkosti.
4.11. Ak je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, máte právo na odstránenie chyby, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Pokiaľ neuplatníte právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpite od zmluvy, môžeme Vám dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môžeme odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním nového tovaru. Ak neodstránime vadu veci včas alebo vadu veci odmietneme odstrániť, môžete požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môžete od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôžete meniť bez nášho súhlasu.
4.12. Právo na dodanie nového tovaru, alebo výmenu súčasti máte aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôžete tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave (tretia reklamácie rovnakej vady) alebo pre väčší počet vád (aspoň 3 vady súčasne). V takom prípade máte ako spotrebiteľ aj právo od zmluvy odstúpiť.
4.13. Pri dodaní nového tovaru nám vrátite na vlastné náklady tovar pôvodne dodaný (vrátane všetkého dodaného príslušenstva).
4.14. Ak nám neoznámite vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli pri včasnej prehliadke a náležitej starostlivosť zistiť, súd vám právo z chybného plnenia neprizná. Ak sa jedná o skrytú vadu, platí to isté, ak nebola vada oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci.
4.15. Zárukou za akosť sa zaväzujeme, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na obvyklé použitie alebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
4.16. Záručná doba plynie od odovzdania tovaru Vám; ak bol tovar podľa zmluvy odoslaný, plynie od dodania tovaru do miesta určenia.
4.17. Právo zo záruky nemáte, ak vadu spôsobila, po prechode nebezpečenstva škody na tovare na Vás, vonkajšia udalosť.
5. Odstúpenie od zmluvy
Ako spotrebiteľ máte právo vrátiť tovar v lehote 14 dní, pokiaľ ste ho zakúpili dištančne, tzn. napríklad cez e-shop. Tovar musíte v takomto prípade vrátiť nezničený, nepoškodený a bez známok používania. Tovar by ste si mali vyskúšať a prehliadnuť rovnako, ako keby ste tak robili v bežnej kamennej predajni. Pokiaľ budú na tovare známky opotrebenia alebo iného užívania, môžeme vám ponížiť vrátenú kúpnu cenu o zníženie hodnoty tovaru vplyvom takéhoto užívania.
5.1. Odstúpiť od zmluvy môžete vyplnením a odoslaním vzorového formulára na náš mail info@airforce.sk, prípadne i korešpondenčne odoslaním vzorového formulára na adresu:
Guru Press s.r.o.
Kollárova 2134/3
90301
Senec
5.2. Akonáhle odstúpite od zmluvy, musíte nám tovar vrátiť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od samotného odstúpenia od zmluvy. Tovar vraciate na svoje náklady, ktoré vám nebudú preplatené. Tovar by mal byť nepoškodený, nepoužívaný a čistý, vrátane všetkého príslušenstva, ktoré ste k nemu obdŕžali. Pokiaľ je to možné, tovar by mal byť vrátený v originálnom obale.
5.3. Odstúpiť od zmluvy nemožno v prípade tovaru, ktorý sme akokoľvek upravili na základe Vašich osobných požiadaviek.
5.4. V prípade, že vrátite tovar poškodený, poškriabaný, či s inými známkami opotrebenia, resp. ak došlo k zníženiu hodnoty tovaru v dôsledku toho, že ste s týmto tovarom nakladali inak, než je nutné s ním nakladať vzhľadom na jeho povahu a vlastnosti, môžeme vám vrátenú kúpnu cenu tovaru ponížiť o čiastku, ktorá zodpovedá takémuto opotrebeniu. Takýmto prípadom bude napríklad vrátenie špinavej obuvi. V takýchto prípadoch dôjde k vyčísleniu škody, o ktorú bude Vaša vrátená kúpna cena ponížená.
5.5. Peniaze vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy na bankový účet. Nemusíme vám však peniaze vrátiť skôr, ako vrátite tovar, poprípade, ako preukážete, že ste tovar odoslali. Taktiež máte právo na vrátenie peňazí vynaložených na dodanie tovaru pri jeho objednávke, avšak len do výšky rovnajúcej sa najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
5.6. Pokiaľ ste v súvislosti s nákupom tovaru obdržali od AIRFORCE.SK darčeky, a využili ste možnosť odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní, musíte nám spolu s tovarom vrátiť aj poskytnuté darčeky, vrátane všetkého o čo ste sa obohatili. V prípade, ak nevrátite poskytnuté darčeky bude sa to považovať za bezdôvodné obohatenie. Ak vydanie darčeku nebude možné, máme právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny darčeka.
5.7. V prípade chybného nacenenia tovaru, má AIRFORCE.SK právo odstúpiť od zmluvy. V takomto prípade nastane zo strany AIRFORCE.SK stornovanie objednávky, poprípade iné vyrozumenie, z ktorého bude jasné, že AIRFORCE.SK od zmluvy odstupuje.
5.8. Pokiaľ ste už zaplatili časť kúpnej ceny tovaru, bude vám táto čiastka vrátená späť na bankový účet najneskôr do 14 dní odo dňa nasledujúceho po odstúpení od zmluvy s AIRFORCE.SK.
6. Riešenie sporov
6.1. Pre najrýchlejšie vyriešenie Vašej sťažnosti nás prosím kontaktujte na mailovej adrese info@airforce.sk.
6.2. Pokiaľ sťažnosť nevyriešime k vašej spokojnosti, je možné tieto spory riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade môžete ako spotrebiteľ kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporu, ktorým je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia či spor riešiť on-line prostredníctvom k tomu určenej platformy.
7. Platenie, vrátenie peňazí, fakturačné údaje
7.1. Na našom e-shope je možné platiť len na dobierku pri prevzatí tovaru. AIRFORCE.SK si vyhradzuje právo ponúknuť Kupujúcemu len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia.
7.2. Do doby úplného zaplatenia kúpnej ceny je tovar stále vo vlastníctve AIRFORCE.SK (tzv. výhrada vlastníckeho práva).
7.3. Údaje na faktúre nemožno po odoslaní objednávky meniť.
7.4. Pokiaľ odstúpite od zmluvy alebo vám budú peňažné prostriedky vrátené z iného dôvodu, vrátime vám peniaze na bankový účet.
8. Ceny
Všetky naše ceny sú konečné, v eurách (Eur) a vrátane DPH. V cene tovaru nie je zahrnutá cena dopravy a prípadnej dobierky, ktorá sa zobrazí až v poslednej fáze objednávky tzv. košíku podľa Vášho výberu. Výsledná cena objednávky v prípade platby v hotovosti je zaokrúhľovaná podľa platnej legislatívy.
Pokiaľ dôjde behom objednávky k zneužitiu údajov, môžeme takúto objednávku zrušiť.
Všetky nami uvádzané ceny sú konečné. V ojedinelých prípadoch však môže dôjsť ku chybe v cene tovaru alebo služby.
V prípade predobjednávok sa jedná len o predbežnú cenu, ktorá sa môže od koncovej líšiť. Bohužiaľ nemôžeme vždy zaručiť konkrétny termín dodania, preto vás o všetkých nových skutočnostiach budeme vždy predom informovať.
8.1. Pôvodná cena (na webe typicky vyobrazená v rámci informovania o zľave ako preškrtnutá) znamená najnižšiu cenu za posledných 30 dní pred zľavnením, za ktorú predmetný tovar AIRFORCE.SK ponúkal na svojom e-shope.
9. Bezpečnosť a ochrana informácií
9.1. Vo veci ochrany a spracovávania Vašich údajov ako kupujúceho zo strany AIRFORCE.SK sa použijú Podmienky ochrany osobných údajov.
10. Záverečné ustanovenia
10.1. Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky a budú riešené príslušnými súdmi Slovenskej republiky.
10.2. Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu kupujúceho preklad textu zmluvy, platí, že v prípade sporu o výklad pojmov platí výklad zmluvy v slovenskom jazyku.
10.3. Kópiu týchto VOP, vrátane Reklamačného poriadku a daňového dokladu obdržíte pri vybavení Vášho nákupu na email, ktorý ste uviedli v objednávke.
10.4. Tieto Všeobecné obchodné podmienky vrátane všetkých ich súčastí sú platné od 1.7.2024.